Polis Tampil Campur Tangan Untuk Beritahu Apa Yang terjadi Sebenarnya Selepas Lelaki Ini Viral Kena Pkul Dengan Akak Tudung

Polis sedang menjalankan s.iasatan berhubung keja.dian perg.aduhan dipercayai bermula daripada keja.dian ejek-mengejek dan perten.gkaran sebelum membawa kepada aksi menendang kereta di Jalan Pasir Tumboh, Kota Bharu, kira-kira jam 5 petang, semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, ACP Abdul Rahim Daud, berkata laporan mengenai keja.dian itu diterima daripada seorang lelaki berusia 30 tahun yang mend.akwa menjadi m.angsa p.ukul dalam keja.dian tersebut.

“Menurut keterangan lelaki terbabit, semasa dia berjalan berseorangan pulang dari tempat kerjanya di Lundang, datang sebuah kereta Perodua Alza dinaiki seorang lelaki bersama tiga perempuan,” katanya.

Menurut Abdul Rahim, pengadu mengaku mengenai pemandu kereta terbabit.

Katanya keja.dian bermula apabila pemandu kereta membunyikan hon dan menghentikan kereta lalu berlaku perte.ngkaran dan ejek-mengejek di antara kedua belah pihak sebelum kereta tersebut dit.endang pengadu.

“Ia membawa kepada perg.aduhan yang menyebabkan pengadu dipukul oleh beberapa individu termasuk seorang wanita,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Semalam, tular di media sosial satu rakaman video memaparkan seorang lelaki dip.ukul beramai-ramai selepas berlaku satu perte.ngkaran mulut dan aksi menendang kereta.

Abdul Rahim berkata, punca sebenar pergaduhan masih dalam s.iasatan kerana polis masih menunggu pihak yang satu lagi tampil membuat l.aporan.

Dia juga menjelaskan k.es dis.iasat mengikut S.eksyen 147 K.anun Kese.ksaan dan usaha mengesan saksi serta mereka yang terli.bat sedang dijalankan.

“Polis meminta sesiapa yang menyaksikan keja.dian itu serta yang merakamnya agar hadir ke Bahagian S.iasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu bagi membantu si.asatan.

“Kami juga menasihatkan orang ramai agar tidak mengambil tin.dakan sendiri dalam sesuatu perkara seperti dalam kes ini kerana ia salah dari segi u.ndang-u.ndang,” jelasnya lagi.

Kredit : MK

Terdahulu Ya Allah, SampaiTengah Jalan. Rakaman Detlk Detlk BergadvhSampai Akak PunIkut Sekall

KOTA BHARU – Satu rakaman video berdurasi tiga minit 37 saat menunjukkan i.nsiden perg.aduhan melibatkan pengguna jalan raya tular di media sosial Facebook sejak malam tadi.

Video tersebut pada awalnya memaparkan berlaku perti.kaman lidah antara pemandu kereta jenis Perodua Myvi dengan pemandu dan penumpang kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza.

Keja.dian yang berlaku di Pasir Tumboh di sini itu dipercayai terc.etus apabila kedua-dua buah kereta itu nyaris terli.bat dalam kem.alangan.

B.erang sewaktu berlaku perten.gkaran antara mereka, pemandu kereta jenis Perodua Myvi itu telah mene.ndang bahagian MPV Perodua Alza sehingga menyebabkan pemandunya hilang sabar.

In.siden itu telah menyebabkan berlaku perg.aduhan antara mereka malah salah seorang penumpang wanita MPV tersebut yang bertudung turut sama mem.ukul pemandu kereta Perodua Myvi.

Perg.aduhan itu berjaya dileraikan oleh orang ramai dan pengguna jalan raya lain yang berada di kawasan tersebut.

Reaksi Orang Ramai

B.erang sewaktu berlaku pert.engkaran antara mereka, pemandu kereta jenis Perodua Myvi itu telah men.endang bahagian MPV Perodua Alza sehingga menyebabkan pemandunya hilang sabar….. Mmg naik Myvi aja terus semangat pendekar ke?.

Keta tu kan ada in.suran, repot polis sudah la, claim la apa2 kerosakan tu, yg kau begaduh bagai tu kenapa..? Klu keta aku kena t.endang pun, aku g repot polis, abis cite, ni s.akit dapat, saman dapat, silap silap makan free pun dapat…hmmm.

Buat malu jer!…nk tunjuk perangai sebenar org gedebee, s.amseng, dan yg sewaktu dgnnye. Polis apa lg? Angkutlh mereka semua tu sbb lang.gar sop…berkumpul ramai2, tkde jarak 1 meter, tk pakai mask pun ada.

Anggap je..la sbgi hiburan di musim PKP..yg penting s.aman semua orang yg ada dlm kereta dn yg berkumpul tuh kerana lang.gar sop.

Oklah dia orang bert.umbuk tepi jln, kalau dia orang bert.umbuk tengah jalan, lagi lah susah, kereta kena berhenti sampai habis bertu.mbuk, baru boleh teruskan perjalanan.

Kredit : Utusan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: