Fri. Dec 3rd, 2021

Berikutan kenyataan berkenaan bendera putih yang dikongsi menerusi video di TikTok, Datuk Seri Vida (DSV) telah menerima kecaman hebat daripada netizen yang menyifatkan DSV tdak menjaga sens.iti.viti ramai.

Lantaran itu, ibu kepada Datuk Aliff Syukri, Rozita Ibrahim yang juga merupakan seorang usahawan memberi ulasan mengenai kenyataan DSV berkenaan.

“Ayat ma.las tk sesuai digunakan, rakyat sedang stress”

Menurut founder jenama Sendayu Tinggi dan Jamu Ratu Malaya berkenaan, situasi sekarang tiada kaitan langsung dengan orang m.alas untuk bekerja akan tetapi pand.emlk yang membataskan usaha mereka.

Mesra dipanggil Bonda, wanita itu menegaskan sebelum wujudnya wa.bak ini orang ramai sama sekali tidak pernah mengibarkan bendera putih demi meminta bantuan.

“Saya pernah lalui kemlskinan tapi bukan dalam C0vidl9. Tak semua orang mis.kin meminta-minta. ayat ma.las tk sesuai digunakan dalam rakyat stres. Kita simpati kita kena ada sen.sitiv.ity sebab manusia sekarang sangat tervk perasaannya,” ujarnya.

Sementara itu, Bonda turut menjelaskan tdak perlu salahkan sesiapa pada waktu ini kerana setiap individu mahukan kehidupan seperti dahulu yang bebas ke sana ke sini walaupun pelbagai usaha telah dilakukan.

“Dalam isu sekarang kita jangan salahkan sesiapa pun! Kita semua dah cukup tertekan kita semua usaha nak membantu kvrangkan tekanan. Logiknya tiada orang suka naikkan bendera putih.
“Saya tengok pun sedih dan saya tk gembira dengan keadaan negara kita sekarang, sebab rakyat kita bukan jenis meminta-minta. Semua orang nak kerja tak harap duit kerajaan!” jelasnya.

Mengakhiri coretan, Bonda sempat meluahkan rasa hormat terhadap DSV dan memuji niatnya ingin memberi semangat kepada rakyat.

Namun begitu, dia juga berpesan supaya berhati-hati sebelum berkongsi sebarang kenyataan kerana bimbang ia boleh menggur.is orang ramai.

Setuju dengan ayat bonda

Mereka kibar bendera putih kerana terpa.ksa

Orang kaya tak faham

 

Mereka pun ada maru.ah

Terdahulu, DSV mengeluarkan kenyataan menasihati golongan memerlukan agar jangan malas berusaha dan jangan mengharap bantuan bendera putih sahaja.

Berikutan itu, ramai netizen terguris dengan kenyataan tersebut dan mengecam tindakan usahawan kosmetik berkenaan.

Sumber : omm

Terdahulu Akhirnya Dato Vida Tampil Jelaskan Selepas Dia Kena Kcam Akibat Suruh Usaha Jangan Harapkan Bendera Putih

Kempen bendera putih menjadi buah mulut masyarakat apabila tanda pagar benderaputih dan rakyatjagarakyat telah mendapat sambutan hangat daripada warganet.

Rata-rata masyarakat termasuk sebahagian ahli p.olitik dan golongan artis turut menunjukkan sokongan padu terhadap kempen tersebut.

Walaubagaimanapun, tidak semua orang mengiktiraf kempen itu, malah ada yang mend.akwa kempen berkenaan mengajar masyarakat agar lebih mudah mengalah dan turut bermotifkan p.olitik.

Yang pasti, t.sunami kempen bendera putih telah berjaya menjadi harapan baharu kepada golongan yang memerlukan b.antuan.

Sejak minggu lalu hangat diperkatakan mengenai kempen bendera putih sebagai isyarat memerlukan b.antuan. Malah, ramai yang tampil memb.antu menghulurkan sumbangan kepada mereka yang s.usah.

Berusaha Jangan Harapkan Bendera Putih

Baru-baru ini, j.utawan k.osmetik Datuk Seri Vida ada memuat naik video di aplikasi TikTok singgah membeli di sebuah gerai kecil milik anak muda di kawasan perumahan. Video disediakan di bawah. Difahamkan, DSV memuat naik video itu bagi menjawab pertanyaan daripada pengikutnya yang memohon b.antuan makanan.

“Janganlah guna alasan PKP pendapatan terj.ejas nak beli pampers anak tak boleh, usaha. Tengok adik ni usaha. Pendapatan RM 200-RM 250 sehari kau mampu? Janji ada keinginan, janji ada usaha dan yang pentingnya kena bersih dan menu sedap,” katanya.

Dalam pada itu, Vida turut meminta mereka yang terj.ejas diluar sana supaya berusaha daripada berg.antung dengan b.antuan bendera putih sahaja.

Perkongsian Vida itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang kurang senang dengan pendapatnya itu. Malah, ada yang mengatakan jika tidak mahu memb.antu lebih baik diam.

Kata netizen lagi, memang betul perlu berusaha tapi kempen bendera putih itu adalah pilihan terakhir bagi mereka yang kes.usahan apatah lagi belum tentu ada modal untuk berniaga.

Tampil Jelaskan

Reaksi Orang Ramai

Maaf dato vidah saya mencelah..kalau hidup senang mcm kamu mungkin kami tdak akan berbuat demikian tp apakan daya hidup kita tak sama..jgn la ckp yg mwngibarkan bendera putih ni pemalas..mereka sedang berusaha…kibarkan bendera putih pun salah satu ik.htiar dan usaha..jika ada yg b.antu bersyukur.tp jika taknak memb.antu baik dok diam2..tak perlu k.ecam2x..perkara mudah dato tak payah rumitkan keadaan…betapa kami ni sedang berusaha mcm tu pulak dato ckp ye…daripada ckp mcm tu baik dato bantu pada yg sedang dalam kesusahan..byk pahalanya.

Orng kaya jgn belagak… nak kondem orng m.iskin.. mana kamu tau dia x usaha.. pastu musim kobid ni nak usaha mcm ne klu sblom ni pon kais pagi mkn pagi, kais petang mkn petang.

Ebit lew kalau derma dia derma je and tk ad berckp apa2 . Dato seri vida ni berckp je lebih and buat ramai org kat luar sana tersinggung dgn kata2 menyengat dri mulut dia sambil buat video . Perlu ke cakap mcm tu . Kalau tk nk tlg sila diam jgn nak ckp mere.pek je ok. Duit tk luak lah kalau tlg org.

I.su ini smensitif.. kalau tak mau memb.antu lebih baik diam..ada n.asihat boleh diterima ketika orang tak rasa susah..tapi orang tengah st.ruggle berhempas pmulas dengan st.ressnya di k.ritik pula macam ni.

Memang la kita perlu usaha dan usaha serta berdoa..ini bukan nak bagi alasan takmau berusaha ye.tapi ada masa bukan semua orang mampu buat mcm orang lain buat..jadi takyah p.ukul rata. semua orang ad latar belakang berbeza.cara pemahaman berbeza.

Kibar bendera putih bukan tandanya p.utus asa..tandanya minta b.antuan..bukan minta daging 3 kilo,sotong 3 kilo..minta pertolongan je..kalau DSV ada kerja boleh la minta orang tu bekerja dengan DSV..kan senang.

Kredit : RK/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *