Dipuji Suara Baca Al-Quran Sedap, Mawar Rashid Sebak Imbau Saat Mula-mula Baca Iqra

Semenjak berhijab Mawar Rashid kelihatan lebih tenang dan wajahnya juga dihiasi dengan cahaya penghijrahan, wanita ini juga berusaha memperbaiki diri dengan mengisi ilmu agama di dada untuk menjadi muslimah sejati.

Dan usaha tersebut membuahkan hasil bila mana Mawar sendiri berkongsi berita gembira menerusi akaun Instagram Story, yang dirinya kini sudah semakin lancar mengaji dan kegembiraan itu terpancar dari raut wajahnya sendiri.

Mawar Sebak Lancar Mengaji

Mawar berkongsi semula video Throwback dirinya mula-mula belajar mengaji dengan Iqra 3 dan akui merasa sebak, kerana dalam seumur hidupnya Mawar menyatakan dirinya tidak pernah mengaji selancar itu walaupun ayat yang di baca tidak begitu panjang.

Foto – Instagram @mawarashid

“Bila baca ayat panjang sikit dalam buku iqra 3 yang huruf matt itu, terus terhenti sebab tak dapat menahan hati yang sebak. Sebab sepanjang hidup Mawar, tak pernah baca lancar macam itu.

Walaupun ayat tak panjang sangat. Masyaa’Allah terharu sebab Allah izinkan untuk dapat belajar. Banyak lagi Mawar kena belajar untuk mula mengaji. Doakan Mawar semua.” Kongsi Mawar di Instagram Story

Belajar Bersyukur, Banyak Kebaikan Datang – Mawar Rashid

Selain berkongsi rasa gembira lancar mengaji, Mawar juga berkongsi tentang penghijrahannya di Instagram Story. Meski wanita ini tidak menjelaskan sebab utama dirinya berhijab, Mawar menjelaskan selepas berhijrah dan belajar untuk bersyukur banyak kebaikan berlaku dalam hidupnya.

“Memang dari dulu teringin, tapi bila Allah dah bagi banyak petunjuk. Mawar dah tak boleh tipu diri sendiri. Sampai satu tahap, tak tutup aurat rasa tak selesa sangat.

Dan saya banyak menangis, sebab terlampau bersyukur dengan kehidupan yang Allah bagi. Panjang cerita juga kalau nak dengar cerita Mawar berhijrah ini. Tapi Tak apa insyaa’Allah satu hari nanti adalah itu kamu akan dapat tahu cerita penuh sebab saya berhijrah.

Ianya terlalu DALAM. Syukur alhamdulillah. Kamu jangan ingat hidup Mawar sempurna, Mawar banyak ada naik dan turun. Tapi maksud Mawar di sini ialah, bila Mawar mula untuk belajar bersyukur banyak kebaikan datang.

Hati pun banyak berkata untuk berbuat kebaikan, insyaa’Allah.” Kongsinya lagi di Instagram Story

Berkat usaha untuk belajar mengaji, akhirnya Mawar sudah lancar mengaji dan ini merupakan perubahan yang bagus.

Bukan itu saja, transformasi hijrah Mawar ini juga boleh menjadi penguat semangat bagi wanita yang ingin mula berubah menjadi muslimah sejati dan mula belajar mengaji.

Sumber : murai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: