Selepas PKP 3.0 bakal dilaksanakan, Altimet mula luah rasa yang selama ini pendam

Walaupun sudah masuk tahun kedua kita hadapi c0vld ini tetapi masih ramai lagi tidak dapat menyesuaikan diri dengan norma baru.

Jika dulu kita bebas untuk kemana sahaja, bebas untuk jumpa sesiapa dengan tiada siapa pun yang halang tapi kali ini semua tidak boleh.

Walaupun duduk di depan rumah bercakap dengan jiran pun agak bahaya untuk diri sendiri dan jiran tersebut.

Bukan sahaja golongan rakyat biasa terkesan tetapi golongan selebriti juga terkesan. Mereka juga rakyat biasa. Bak kata pepatah, walaupun harta setinggi gunung tapi jika diambil sikit demi sedikit gunung boleh bertukar menjadi busut.

LUAHAN HATI ALTIMET

Selebriti, Altimet telah memuat naik 1 kenyataan dan berkait dengan pengumuman PKP hari ini.

Dengan SOP diperketatkan, pergerakkan juga akan lebih terbatas. Semuanya bermula 25hb May nanti.

Operasi semua premis perniagaan akan dihadkan bermula pukul 8 pagi hingga pukul 8 malam bermula 25 Mei juga.

“Aku dah penat. Kami dah penat. Setahun lebih kami ikut peraturan. Kehendak peribadi letak tepi, utk kebaikan semua, jadi negara kita ni pulih balik, kalahkan pandemik ni. Aku penat nak bgtau kat anak aku pasal virus ni, musuh yg tak dpt dilihat ni.

Aku penat nak jelaskan kat dia kenapa dia tak dpt main dgn sedara dia, kawan kawan dia. Aku kesiankan anak2 aku sbb perkembangan sosial & persahabatan diorang terbantut akibat tak pegi sekolah.

Aku dah penat tanggung kerugian bisnes aku. Aku tak sanggup tutup sebab berapa ramai kawan2 aku kena lepaskan jadi penganggur. Aku dah penat beli barang niagaan kawan kawan industri hiburan, yg terpaksa berniaga sbb takde job. Aku harap, orang atasan tahu yg aku ni kepenatan.

Aku harap orang atasan tau, bukan Aku sorang yg kepenatan, tapi kami tetap ikut saranan & SOP yang ditetapkan. Walaupun kami penat. #KitaJagaKita kan? Bismillah”

Walaupun baru dimuat naik 1 jam, jumlah perkongsian melebihi dari 3000. Jumlah tanda suka juga mencecah 13 ribu.

Rata rata yang komen memahami apa yang Altimet sedang lalui kerana apa yang terjadi berlaku kepada semua orang.

Komen Netizen:

“Sama. Penat nak layan drama kerajaan yg macam takde government. Berapa lama lagi nak harung benda ni? I have not seen my parents dah berapa lama. Kalau mcmni jugak going forward I can almost vouch that benda will never get better. At least not for another 4-5 months. Cud take another year or 2. My parents r getting old. This is not right”

“Betul semua tu bang,sdgkan org mcm abg pun terasa apatah lagi kmi ni rakyat yg kecil…nak minta kasihan pun tak guna,tpi pa boleh buat la…nanti bila kita bercakap,kita pulak salah…huhuhuhu…semoga kita dilindungi dari wabak2 virvs ni”

“Sama bro. Diorang dengar ke suara hati rakyat. Time nak mengundi kemain lagi manis mulut mengemis undi rakyat. Dah dapat kuasa rakyat tak dipandang”

Kredit: Altimet

Artikel By: AwatttSyeikhh Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.