Suntikan Kedua Vaksin Terpaksa Ditangguh Buat Ezad Lazim Kerana Masaalah Ini

Penyanyi, Ezad Lazim dit.ahan di Hospital Putrajaya selepas dis.erang g.astrik kr.onik (Gerd), pada malam semalam.

Isterinya, Zeana Ramli ketika dihubungi berkata, suaminya menunjukkan gejala awal apabila mengalami m.untah-m.untah dan tidak lama kemudian, dis.erang p.anik.

FotO: IG

“Semalam, selepas Maghrib, dia mula m.untah-m.untah kerana makan durian. Selepas itu, dia dis.erang ‘p.anic a.ttack’ dan mula rasa kebimbangan (a.nxiety) yang tak dapat dikawal.

“Dia risau juga sebab hari ini, sepatutnya dia mendapat s.untikan kedua v.aksin di Putrajaya. Jadi, sesi pengambilan va.ksin pun terp.aksa ditunda.

“Saya bawa dia ke hospital sekitar jam 11 malam semalam. Tapi, doktor tak benarkan saya menunggu dan disuruh pulang,” katanya kepada Harian Metro.

Tambah Zeana, keadaan suaminya pada awalnya tidak ada sebarang masalah memandangkan kali terakhir Ezad dis.erang Gerd adalah pada 2018.

“Ezad, sebelum itu ke Gua Musang untuk kerja-kerja pertanian. Dia ada surat kebenaran merentas untuk tujuan pertanian dari Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti).

“Ketika di sana, dia mencari benih untuk beberapa tanaman sebab kami merancang untuk mengerjakan dusun berikutan kerja-kerja seni pun tak dapat dijalankan dalam masa pandemik sekarang. Jadi, ada juga dia bawa balik buah durian dari sana,” katanya.

Hari ini, Ezad masih lagi dit.ahan dan tidak dibenarkan pulang untuk mengelakkan risiko lain.

“Doktor beritahu kalau bawa pulang, risiko akan dihadapi adalah kem.atian memandangkan asid dan gula dalam d.arahnya juga agak tinggi.

“Saya jadi risau sebab dalam situasi C.ovid-19 seperti sekarang, tak dapat pula nak menemaninya di hospital. Mulalah macam-macam perkara bermain dalam fikiran saya.

“Apapun, saya mohon doakan semuanya dipermudahkan untuk suami saya dan dia diberikan kesembuhan segera,” katanya. -CARI

Sumber: Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: